Ajoit
Gem001.png
Przezwiska Młody Kamyk
Rasa Klejnot
Płeć Brak
Kamień Ajoit
Typ klejnotu Krzemian
Broń Kosa
Status Aktywna
Drużyna/Przynależność Homeworld
Zajęcie Naprawianie skruszonych klejnotów
Przyjaciele Niebieska Diament
Niebieska Perła
Wrogowie Rose Kwarc
Kryształowe Klejnoty
Motyw Audio <soundcloud url="https://soundcloud.com/delta-no/slimak" height="100" width="100" color="#084B8A" />

Ajoit - Podwładna Niebieskiej Diament.

Wygląd

Ajoit ma skórę o odcieniu mysim. Posiada jasnofioletowe włosy sięgające, aż do pasa. W okół głowy klejnotu krążą dwie aureolki z gwiazdami. Wysokością dorównuje perłom. Jej klejnotem jest Ajoit osadzony na środku klatki piersiowej.

Ubiera lawendową sukienkę przewiązaną pod klatką piersiową różową wstęgą. Na ramionach ma jasnoniebieską prześwitującą narzutę z białym sznurkiem związanym w kokardkę. Nosi różowe balerinki.

Osobowość

Ajoit jest dość cichym klejnotem nie lubi się mieszać w sprawy osób wyżej od niej postawionych. Trudno zdobyć zaufanie tego klejnotu, a gdy się je straci - już się go nie odzyska. Największą sympatią darzy swoją władczyni. Nie lubi osób wywyższających się oraz typowych brutali jak na przykład Jaspis. Nienawidzi wymuszonych fuzji, jest dla niej to najgorsza rzecz jaką można komukolwiek zrobić. Kilka razy widziała jak powstają takie fuzje, a ból który płynął z ich form fizycznych był nie do zniesienia dla Ajoit dlatego gdy znajduje takie twory odbiera im formę fizyczną i próbuje pomóc. 

Siedzenie w samotności ją uspokaja dzięki czemu jej późniejsza praca jest o wiele bardziej wydajna. Hałas ją stresuje więc praktycznie nigdy nie pojawia się na rozprawach sądowych czy większych wydarzeniach. Śpiew pereł jest dla niej kojący dlatego lubi spędzać z nimi czas.

Wszystkie klejnoty które odwróciły się od Diamentów są stracone w oczach Ajoit wszystko spowodowane jest tym ile razy już słuchała rozmów Żółtej z Niebieską o Rose czy innych którzy odcięli się od Homeworld.

Konflikty woli rozwiązywać za pomocą rozmowy i jak najmniejszego użycia przemocy, a najlepiej żadnego.

Historia

Była eksperymentem przedszkolnym ok 5 900 lat temu, chciano przetestować czy Kamienie podobne Ajoit mogą tak dobrze jak Kwarce podobne Ametyst rozwinąć się w przedszkolu na Plutonie. Ajoit jako jedynej udało się "zdać" test, była w miarę zdrowym klejnotem. Poszczęściło jej się, ale to bardzo poszczęściło - inne krzemiany były dziwnie zdeformowane. Niektóre z eksperymentów przypominały zakażone klejnoty, inne wymuszone fuzje był to okropny widok dla młodego klejnotu. Przedszkolanka która zajmowała się jej ścianą była mocno zdziwiona tym, że chociaż jeden Ajoit nie był zdeformowany.

Niedługo po tym jak Diamenty dowiedziały się o wynikach eksperymentu Ajoit została zabrana do Homeworld do siedziby Diamentów. Przywódczynie chciały sprawdzić do czego nadaje się ten Krzemian, czy w ogóle przyda się. Początkowe testy nie przynosiły skutków - Ajoit nie potrafiła zbyt dobrze walczyć, nie sprawdziła się również na sali sądowej, a jej umiejętność tworzenia broni była bliska zeru. Żółta Diament początkowo chciała się jej pozbyć gdyż bezużyteczny klejnot nie jest potrzebny w Homeworld i najlepiej byłoby go rozbić, lecz spotkała się z protestem Niebieskiej która stwierdziła, że Ajoit jest jeszcze za krótko w nowym miejscu by się do niego przystosować, a co dopiero wykonywać jakiekolwiek prace.

Podczas wojny Krzemian miała ręce pełne roboty, musiała pomagać innym klejnotom w opracowywaniu planu odparcia ataku tak by jak najmniej żołnierzy ucierpiało na tym. Był to ciężki okres dla niej, wiele stresu dla tak młodego klejnotu. Po zakończeniu wojny na pewien czas Niebieska Diament pozwoliła Ajoit "odpocząć" od zadań które wykonywała na co dzień czyli między innymi pilnowanie Ludzkiego Zoo Różowej Diament.

Tak o to Krzemian powoli się rozwijała i szukała swojego przeznaczenia w Homeworld, wreszcie postanowiono przetestować u niej zdolność tworzenia Wymuszonych Fuzji. Dostała kilka kawałków różnych klejnotów w tym dwa takie same Dumortierytu czyli jednego z nieudanych Krzemianów. Chcąc połączyć te dwa kawałki z ćwiercią kamienia Rubinu okazało się, że potrafi złożyć w jeden kawałek odłamki jakiegoś klejnotu w dodatku Dumortieryt która przed skruszeniem wyglądała na zakażoną - zyskała normalną fizyczną formę bez deformacji. Zdolność ta średnio spodobała się Żółtej Diament.

Ajoit zaczęła od tamtego czasu spędzać dużo czasu nad testowaniem swojej umiejętności, próbowała z odłamków dwóch innych klejnotów tworzyć normalne fuzje typu Granat, lecz nawet gdy już te stawały na dwie nogi - od razu się rozpadały. Po wielu próbach Ajoit postanowiła odpuścić sobie robienie fuzji.

Gdy dowiedziała się o rozbiciu Różowej Diament postanowiła podszkolić się w walce, mimo iż nie lubi przemocy to i tak chciała wiedzieć jak obronić swoją Diament w razie zagrożenia. "Nauczycielkami" Ajoit w kwestii posługiwania się bronią były Rubiny oraz Niebieska Agat. Po pięciuset latach potrafiła ona już dość sprawnie używać swojej oręży.

Po stworzeniu Akwamaryn oraz Topazów, Krzemian zaczęła również "władać" kolejną bronią którą był destabilizator klejnotów czyli jedna z brutalniejszych rzeczy w oczach Ajoit. Za każdym razem gdy tylko musiała pozbawić jakiś testowy obiekt którym zwykle były wymuszone fuzje swej formy fizycznej czuła się źle. Krzemian postanowiła, że nie użyje tej broni, aż do naprawdę groźnego momentu.

Około 4 010 lat temu Ajoit została wysłana do Głównego Przedszkola na Ziemi, miała wtedy czas na rozejrzenie się po Planecie, jedyną rzeczą która jej się spodobała w tej Planecie były kaktusy. Krzemian zabrała ze sobą dwa malutkie okazy tej rośliny. Po powrocie do Homeworld zaczęła zauważać, że rośliny Ziemskie potrzebują określonych warunków do rozwoju, jako iż nie wszystko sprzyjało żywotności kaktusa Ajoit - ta postanowiła zacząć eksperymentować tak by jej roślina mogła rozwijać się poza Ziemią.

Z powrotem różowego Diamentu wiązało się uwolnienie Homeworldu i pozbawienie wszystkich ich dotychczasowych prac. Ajoit chociaż początkowo szwędała się tylko po pałacu, szybko znalazła pracę w klubie walk rubinów. Ponownie mogła pomagać klejnotom jako pielęgniarka. Chociaż raz nie pomogła Mullit z czym do teraz czuje się źle. 

Zdoloności

Jak każdy klejnot, Ajoit może wywołać broń, zmieniać kształt, tworzyć fuzję, bańkować przedmioty i odsyłać swoje ciało do formy klejnotu. Kiedy łączy się z:

Kosa Ajoit

  • Dumortieryt tworzą Turkus 
  • Niebieską Agat tworzą Larimar
  • Niebieską Perłą tworzą Chalcedon

Ajoit potrafi złożyć skruszony klejnot w jedną stabilną całość która po przemianie w formę fizyczną nie będzie posiadać żadnych deformacji.

Można również ujrzeć, że ma zdolności muzyczne - bardzo dobrze gra na skrzypcach oraz flecie poprzecznym. Melodie grane przez nią są kojące i usypiające co może pomóc w rozproszeniu wroga. Oprócz zastosowania w bitwie, jej umiejętność również wykorzystuje by się skupić jak i stworzyć "duet" z Niebieską Perłą. Lubi wolne chwile spędzać właśnie w ten sposób.

Jak się okazało Ajoit również zna się na roślinach oraz ich pielęgnacji, potrafi przytrzymać je przy życiu w warunkach dla nich niekorzystnych. Czasem jej eksperymenty wymykają się spoza kontroli, lecz z biegiem lat zdarza się to coraz rzadziej. Podczas następnego wypadu na Ziemię Krzemian ma zamiar zebrać jeszcze kilka sadzonek z którymi będzie mogła rozwijać swoją umiejętność.

Widząc, że różne klejnoty mogą posiadać różnorakie typy kinez sama chciała sprawdzić czy również jakąś ma. Początkowo wraz z Lapis spróbowała Hydrokinezy lecz ledwo udało jej się unieść malutką kulkę wody, a z każdą próbą było tylko gorzej. Rubiny chciały ją nauczyć Pirokinezy, ale nawet najmniejszy płomyczek nie ukazał się w rękach Ajoit. Szafir zaproponowała pomoc z Kriokinezą, Krzemian odmówiła po doświadczeniu z Lazuli. Patrząc na to, że klejnot dość dobrze zajmuje się roślinami jedna z Topazów podsunęła ideę popracowania nad Agrokinezą, Ajoit posłuchała się - wyniki były dla niej wielce zadowalające.

Posługiwanie się Agrokinezą pozwoliły Krzemian przeprowadzać coraz lepsze eksperymenty na swoich roślinkach.

Relacje

Niebieska Diament

Ajoit jest mocno przywiązana do swojej Diament, od czasu gdy podczas swoich pierwszych dni w Homeworld Niebieska stanęła za Krzemian murem gdy Żółta chciała się pozbyć młodego kamyka. Wdzięczna jest swojej przywódczyni za wyrozumiałość kiedy jakaś praca którą powierzono Ajoit wydaje się jej zbyt trudna do zrobienia, a próba wykonania mogłaby spowodować okropne skutki. Każde zadanie które jest w granicach wykonalnych Krzemian robi najlepiej jak tylko potrafi by odwdzięczyć się Niebieskiej za wszelkie dobro. Przez to ile czasu Krzemian spędza w pobliżu swojej przywódczyni obydwa klejnoty dobrze wiedzą za jakie sznurki nie pociągać by Niebieska - nie postanowiła pozbyć się Ajoit, a Krzemian - Zbuntować przeciwko swojej władczyni. Dlatego Diament nigdy nie powierza swojej podwładnej zadań których dobrze wie, że nie wykona nie ważne co, wyjątkami są tylko serio groźne sytuacje typu najazd wroga, wtedy nie liczy się nic poza obroną Homeworldu.

Ajoit często gra dla swojej Diament na skrzypcach, szczególnie po tym jak między Niebieską, a Żółtą wywiąże się sprzeczka. Krzemian nigdy nie próbowała jeszcze zagrać na flecie dla swojej przywódczyni lecz sądzi, że efekt będzie podobny co przy skrzypcach - władczyni uspokoi się i zrelaksuje.

Młody Kamyk lubi doradzać Niebieskiej w różnych mniej ważnych sprawach typu kogo posłać gdzie i jaki to da skutek.

Relacje tych dwóch klejnotów są jak to opisuje Ajoit - Bardzo dobre oraz jest bardzo mała szansa, że w najbliższym czasie to się zmieni, szczególnie jakoś drastycznie.

W przypadku rozbicia Niebieskiej Diament Ajoit nie popadła by w żałobę, chęć zemsty po prostu byłaby zbyt wielka, a zasada mówiąca o jak najmniejszym użyciu przemocy zostałaby wymazana z głowy Krzemian - liczyłaby się tylko brutalna zemsta na zbrodniarzu który dokonał tak okropnego czynu.

Żółta Diament

Sprawa tego Diamentu jest najdelikatniej mówiąc trudna dla Krzemianu, Ajoit uważa ją za dość surową i mocną władczynię, szczerze współczuje wszystkim podwładnym Żółtej. Ma do niej urazę głównie po tym, że od samego początku chciała się jej pozbyć z Homeworldu, a najlepiej skruszyć by nie przeszkadzała w innym miejscu w kosmosie. Nieraz Ajoit słyszała kłótnie Niebieskiej z Żółtą, przez co opinia o tym Diamencie jeszcze mocniej poszła w dół. Krzemian sądzi iż ta przywódczyni źle wpływa na swoje podwładne, w głównej mierze jest to wywołane tym jak zachowuje się Perła tej władczyni oraz jej Cyrkon.

Jak dowiedziała się od Niebieskiej Cyrkon podczas procesu Rose Kwarc również Żółta nie potrafiła podejść do tematu spokojnie.

Swoją opinię o tym Diamencie Ajoit woli ukrywać przed Niebieską oraz Białą, lecz nie boi się dzielić nią z innymi klejnotami które również nie lubią Żółtej.

Różowa Diament

Mimo iż z Różową miała ona dość mało kontaktu to i tak uważa ją za bardzo troskliwą władczynię o której nie da się powiedzieć złego słowa. Gdy tylko Ajoit miała okazję ujrzeć na własne oczy Różową zawsze w jej oczach była ciągle taką samym, a może nawet lepszym i weselszym klejnotem. Ze słów Niebieskiej oraz Żółtej Krzemian wyciągała tylko coraz więcej dobrych faktów o tej Diament.

Po rozbiciu Różowej Ajoit na pewien czas popadła w żałobę tak jak reszta klejnotów które uważały tą Diament za promyczek słońca i kogoś komu nie należał się taki los.

Wraz z kilkoma innymi podwładnymi Niebieskiej Ajoit chciała rozwiązać sprawę: ,,Kto, kiedy oraz jak rozbił Różową?" lecz wychodziło im to na tyle słabo, że postanowiły się poddać i zostawić sprawę wracając do żałoby bo władczyni.

Gdyby tylko Krzemian lepiej znała tą Diament prawdopodobnie do sprawy jej rozbicia podeszłaby o wiele mocniej, jak i starała się ją rozwiązać nawet jeśli miałoby to zająć eony.

Rose Kwarc oraz Kryształowe Klejnoty

Ajoit nie wie kim naprawdę była Rose, tak jak reszta klejnotów z Homeworld postrzega ją po prostu jako zdrajczynię i kogoś kto nie ma prawa chociażby oddychać tym samym powietrzem co Diamenty. W sumie to można powiedzieć, że Krzemian nic do niej nie ma... nawet szacunku. Wojna w której brała udział Rose wywołała wiele szkód których Ajoit nigdy nie wybaczy. Słuchy o tym, że to właśnie ona rozbiła Różową jeszcze bardziej obniżyły Rose w oczach Krzemian, a ktokolwiek kto stoi po stronie tego Kwarcu niech nawet nie śmie się odzywać w stronę Ajoit.

Gdy Krzemian dowiedziała się o tym, że Szafir postanowiła się przyłączyć do Rose, skreśliła tego kamyka ze swojego życia, nie ważne ile by razem nie przeszły to i tak, zdradzenie Homeworldu, a w szczególności Niebieskiej Diament nie może zostać wybaczone.

Największe zdziwienie na twarzy Ajoit pojawiło się po tym gdy usłyszała, że nawet Perła Różowej Diament dołączyła do rebeliantki, przecież Różowa z Perłą były wielkimi przyjaciółkami, a teraz nagle ta się buntuje i staje po stronie Rose. Wiara w te klejnoty sprowadzić może tylko do załamania się.

Dumortieryt

Od czasu gdy Dumortieryt została "naprawiona" Ajoit uczy ją wielu podstaw których sama została nauczona przez swoją Diament, oczywiście w żadnym wypadku nie stawia siebie na równi z tak szlachetnym klejnotem lecz nadal czuje się szczęśliwa z tego powodu, że może komuś pomóc odnaleźć swoje zdolności, rozwinąć skrzydła. Wiele godzin poza tym spędza na opowiadaniu o historii Homeworldu, nie chce by Dumortieryt była niedoedukowana, przecież mogłoby to mocno wkurzyć Żółtą Diament która może zniszczyć ten kruchy Klejnot. Wiele razy Ajoit powtarzała, że jeśli tylko Dumortieryt odwróci się od niej bądź od którejkolwiek z Diamentów to już więcej nie będzie mogła tutaj wrócić, przynajmniej nie z taką samą opinią i reputacją jak wcześniej.

Ajoit często posyła swoją podopieczną do innych klejnotów by te również pomogły Dumortieryt w rozwijaniu się, jak na razie najbardziej zadowolona jest z tego co wyszło po naukach u Akwamaryn i Topazów.

Odkąd tylko Krzemian pamięta, to zaszczepia u swojej kruchej koleżanki oddanie Niebieskiej Diament, głównie po to by sytuacja Różowej Diament nie powtórzyła się u Niebieskiej. Po wszystkim co się stało przez te tysiące lat Ajoit coraz słabiej wierzy komukolwiek.

Niebieska Perła

Ajoit z Niebieską Perłą mają dobre relacje pomimo tego, że praktycznie ze sobą nie rozmawiają, jedyne co robią to spędzają ze sobą czas (zwykle dlatego, iż po prostu muszą być przy swojej Diament). Najlepiej dogadują się za pomocą muzyki, gdy tylko Ajoit zagra na flecie Perła próbuje wpasować się w melodię swoim śpiewem. Krzemian podziwia talent rysowniczy oraz piękny głos Niebieskiej, można powiedzieć, że wręcz jej zazdrości tego. Klejnoty nigdy nie kłóciły się o to czy któraś jest bardziej ważna dla ich Diament bo wiadomo, że dla każdego najważniejsza jest już niestety nieobecna Różowa Diament.

Raz tylko połączyły się w Fuzję z rozkazu Niebieskiej Diament, dla Ajoit było to dość dziwne przeżycie, lecz nie bałaby jeszcze raz połączyć się z Perłą w fuzję.

Niebieska Agat

Mimo iż fuzje w Homeworldzie nie są pochwalane to Chalcedon jest akceptowana przed Diamenty... przynajmniej Niebieską. Fuzja Ajoit z Agat ma mocne zastosowanie bojowe i siłą dorównuje Jaspis. Pierwszy raz te dwa klejnoty złączyły się w Fuzję podczas Wojny.

Poza fuzją praktycznie ze sobą nie rozmawiają.

Mullit

Nie rozmawiają za dużo, a prawie że wcale. Ajoit jest ciągle źle, że nie udzieliła pomocy Mulci gdy ta została poofnięta.

Klejnot

Klejnot Opis
Ajoite.png

Klejnot Ajoit tak jak Różowy Kwarc Rose symbolizuje uzdrowienie, miłość, współczucie, empatię i piękno. Jest to także kamień pokoju i pojednania. Klejnot Ajoit znajduje się na jej klatce piersiowej oraz ma kształ taki jak klejnot Perydot czyli trójkątny.

Ciekawostki

  • Początkowo miała być albo Perydotem, albo Szafirem.
  • Gdyby miała należeć do innego diamentu prawdopodobnie należała by do Różowej (oczywiście przed rozbiciem).
  • Podczas pobytu na Ziemi nabawiła się lęku przed psami.
    • Przy okazji jeszcze obrzydzenia do małych dzieci.
  • Dlatego iż była jedynym udanym Ajoitem to nie ma rozwinięcia jak na przykład Perydoty, zwyczajnie Diamenty nazywają ją Ajoit.
  • Jej ulubiony typ muzyki to muzyka klasyczna.
Blink.gif